czwartek, 20 lutego 2014

Ekspresowe musli z patelni.

Nie zawsze mam w kuchni słoik pełny pysznej granoli. Ostatnio niestety słoik stał pusty, a mnie naszła ochota na proste śniadanie - musli na mleku. Jest na to na szczęście rada - ekspresowe musli z patelni! 

Sekrety są tu dwa - ciągle mieszać, aby się nie przypaliło (co czasem się zdarza, gdy zajmiemy się czymś innym), a kolejny - zostawienie go na patelni po uprażeniu na kilku minut, aby nabrało cudownej chrupkości. 

Dodatki oczywiście możemy dobrać wedle uznania - migdały zamienić na orzechy, a żurawinę na morele - na to, na co mamy akurat ochotę.
MUSLI Z PATELNI
przepis na 2 porcje
6 łyżek płatków orkiszowych (lub owsianych)
1 łyżka płatków migdałów
1 łyżka pestek słonecznika
2 łyki suszonej żurawiny (lub innych owoców)
1 płaska łyżeczka oleju kokosowego
1/2 łyżeczki miodu lub syropu z agawy


Na suchej patelni prażymy płatki (u mnie najczęściej są to owsiane lub orkiszowe) - na średnim ogniu często mieszając. Po około trzech minutach zmniejszamy trochę gaz i dodajemy płatki migdałów i pestki słonecznika. Po kolejnych 2-3 minutach dodajemy posiekaną żurawinę, olej kokosowy i miód lub syrop z agawy. Dokładnie wszystko mieszamy i prażymy jeszcze przez około 2 minuty. Po tym czasie, wyłączamy patelni i zostawiamy na niej nasze musli na kilka minut - wtedy stanie się chrupkie.

23 komentarze:

  1. myślę, że takie szybkie musli to równie pyszny pomysł! do tego mleko i mamy zdrowe i smaczne śniadanie :)
    te zdjęcia są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł na awaryjne śniadanie, gdy zabrakło granoli :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten przepis na granolę z patelni zawsze ratuje moje śniadanie, gdy brak granoli w słoiku. A śniadanie bez granoli dla mnie jest niedopuszczalne ! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię takie ze względu na brak dobrego piekarnika i są rzeczywiście bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ups, przepraszam. przepis wzięłam z forum vitalii, a teraz widzę skąd on się tam wziął ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zainspirowałaś mnie, jutro robię własne musli! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie dzisiaj naszło mnie na zrobienie czegoś podobnego, pyszota c;

    OdpowiedzUsuń
  8. O, czuję się zainspirowana i wypróbuję, gdy będę miała trochę więcej czasu rano! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Obowiązkowo do zrobienia.. z ciepłym mlekiem! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. czy obeszło by się bez miodu ani syropu z agawy, zastąpionym np. po prostu cukrem?

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam do Pani ogromną prośbę, mianowicie czy mogłaby Pani zrobić musli z tego przepisu http://littlebrainchild.blogspot.com/2012/07/248-beztuszczowa-i-bezcukrowa-granola.html . Zrobiłam je ale nie wyszło a bardzo lubię Pani bloga i wszystko co robiłam z Pani bloga wyszło super, więc czy mogła by Pani zrobić właśnie taką granolę, byłabym bardzo wdzięczna :)
    Pozdrawiam
    wierna czytelniczka bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  13. nigdy nie robiłem w ten sposób musli .. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. można zamiast miodu użyć cukru brązowego nierafinowanego?
    przyłączam się do prośby o przepis na musli z otrębów, z tego przepisu wyżej

    OdpowiedzUsuń
  15. Że też nigdy na to nie wpadłam jak zabrakło własnego musli w słoiku :)

    OdpowiedzUsuń
  16. musli jest przepyszne, bardzo dziekuję za przepis i przy okazji cudny blog! bardzo często tu zaglądam gdy dopada mnie nuda w kuchni (tj. często) :)

    mam pytanie: czy z tego przepisu można zrobić musli na zapas? tzn. jak długo mozna je potem przechowywać? Pozdr

    OdpowiedzUsuń
  17. your gadget followed by the installation of the Bootlace. https://playstoreapp.co/ you will be able to accessibility all applications provided in the Google Play Shop.

    OdpowiedzUsuń
  18. from listed below web link. You could straight download and install minimilitiaa.in wellness mini militia mod apk. You could never ever be shed

    OdpowiedzUsuń
  19. Does not know is exactly what is rooting and also exactly what else apkpie the restriction of the basic Android gadget by modifying every single end of the setups

    OdpowiedzUsuń
  20. certain that she has a shiny layer resulting from the click here enhanced absorption of the omega-3 oils. When it comes to feeding.

    OdpowiedzUsuń