poniedziałek, 19 listopada 2012

Szarlotkowy koktajl.

Odkryłam nowy, ulubiony rodzaj koktajli. Na serku wiejskim. Nie bójcie się, nie czuć smaku serka, a napój wychodzi kremowy, jak prawdziwy shake - gęsty i mleczny. Świetnie zaspokaja chęć na coś słodkiego. Jest lekki, a jednocześnie przypomina trochę znany napój fast foodowy - właśnie przez konsystencję i bogactwo smaku. Ostatnio modyfikuję go i robię sobie je w różnych wersjach smakowych, z różnymi owocami. Spróbujcie, a na pewno uzależnicie się od nich tak, jak ja :)
APPLE PIE SMOOTHIE
przepis na 2 porcje
2 średnie jabłka
1/2 opakowania serka wiejskiego light
1 szklanka mleka
2 łyżeczki płatków lnianych
1 płaska łyżeczka cynamonu
6 kropli Stevii / łyżka miodu

Jabłka dokładnie myjemy, kładziemy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika, rozgrzanego do 180 stopni. Pieczemy przez około 30 minut. Wyjmujemy z piekarnika i lekko studzimy. Obieramy jabłka, wyrzucamy tylko ogonki i gniazda nasienne. Miąższ razem ze skórką wrzucamy do blendera. Dorzucamy resztę składników: mleko, serek, płatki lniane, cynamon i Stevię lub miód. Miksujemy przez około minutę, aby uzyskać jak najbardziej gładką konsystencję. Jeśli uważamy, że jest za gęsty - dolewamy trochę więcej mleka lub wody.

22 komentarze:

  1. brzmi pysznie, na pewno spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Często robię podobny cocktail w którym podstawowym owocem jest jabłko z tym, że nigdy jabłka nie podpiekam. Po prostu obrane ćwiartki grubo siekam lub ścinam w plastry wprost do miksera.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zrobić kiedyś z pieczonym jabłkiem - zupełnie inny smak :)

      Usuń
  3. Kiedy patrzę na ten koktajl, ślinka mi cieknie :)

    Dodaję do obserwowanych, bo uwielbiam takie przepisy!

    Pozdrawiam,
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno zrobię, jak tylko odzyskam dostęp do miksera:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności, dzisiaj na podwieczorek na pewno go zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  6. jaki smaczny ! uwielbiam jabłuszka <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaskakujący i intrygujący. Muszę przetestować:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł! Chętnie bym się skusiła na taki koktajl ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. No to mnie zadowoliłaś! :)
    Kocham koktajle i z miłą chęcią zrobię smoothie z Twojego przepisu :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak zwykle strzał w 10. jutro na śniadanie

    OdpowiedzUsuń
  11. zamiast serka i mleka polecam dwa banany - odpada wtedy konieczność słodzenia, a konsystencja jest wciąż genialna. a jak ktoś nie chce podpiekać jabłka to może dorzucić przyprawy do szarlotki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. i słomka w paski taka ładna :-))

    OdpowiedzUsuń
  13. ja nie jestem pewna czy zaspokoiłby mój wilczy głód na słodkie, ale z przyjemnością wypiję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ponieważ uwielbiam szarlotki, na pewno by mi zasmakowało to cudo:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Serek wiejski w składzie mnie zafascynował, z pewnością wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. właśnie zrobiłam ten koktajl i jest niesamowicie pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakiej wielkości/wagi jest Twój serek wiejski? Mieszkam w kraju gdzie wszystko jest duuuże :). Z góry dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupuję serek w opakowaniu 200g, więc w tym przepisie używamy 100g :)

      Usuń
  18. Robiłam dzisiaj ten koktajl, wyszedł bardzo dobry, jedyny minus to te skórki z jabłka, które są wyczuwalne podczas picia, też Ci takie zostały? ja następnym razem dodam sam miąższ.

    OdpowiedzUsuń