poniedziałek, 10 września 2012

Pokaż śniadanie: owsianka.

Bardzo jest mi miło zapoczątkować kolejną edycję akcji Pokaż swoje śniadanie. Znowu zaczynamy w poniedziałek i kończymy w niedzielę (akcja na Durszlaku kończy się w poniedziałek, aby każdy zdążył dodać swoje ostatnie, niedzielne śniadanie). Więcej szczegółów znajdziecie tutaj - jeśli chcecie jeszcze dołączyć to pewnie jeszcze zdążycie, szczególnie, że 8 dni trwania akcji pozwala na jednodniowy poślizg :)
Ja nowy tydzień zaczęłam owsianką po królewsku.
Owsianka na mleku i wodzie z żurawiną, migdałami i borówkami.
3 łyżki płatków owsianych
1 łyżka otrębów
1 szkl (pół na pół) mleka i wody
1 łyżeczka miodu
garstka migdałów
garść borówek
2 łyżki suszonej żurawiny

Do garnuszka wlewamy mleko z wodą i podgrzewamy. Gdy będzie już ciepłe, wrzucamy posiekane migdały, wsypujemy płatki owsiane i otręby. Gotujemy na małym ogniu często mieszając. Po 2-3 minutach wyłączamy gaz, dodajemy żurawinę, przykrywamy garnuszek przykrywką i odstawiamy na 5-10 minut. 
Po tym czasie przekładamy do miseczki, dodajemy miód i  borówki.

30 komentarzy:

  1. Wygląda iście po królewsku :)
    Chyba będę musiała znaleźć jutro chwilę przed pracą żeby zrobić podobne małe śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie takie monotematyczne śniadania... ale może skuszę się na tę akcję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna akcja, wezmę chyba w niej udział szczególnie, że pozwalasz na jednodniowy poślizg :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda baaardzo smacznie ;) Jak tylko zrobi się chłodniej to i u mnie na śniadanie zaczną pojawiać się owsianki!

    OdpowiedzUsuń
  5. faktycznie po królewsku ;) przepyszna propozycja

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda na królewską :) Borówki idealnie pasują do owsianki. I fajnie, że zorganizowałaś drugą akcję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio polubiłam owsiankę, można z nią stworzyć tyle pyszności... skusze się na Twoja propozycję.

    OdpowiedzUsuń
  8. borówki, żurawina i migdały? jej, jej kocham je! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie owsianki, często je sobie funduję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Owsianka my love! Twoja wersja bardzo, bardzo pyszna!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. miło zacząc tydzień od takiej pysznej owsianki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. dla mnie owsianka to śniadanie podstawowe idealne ,3

    OdpowiedzUsuń
  13. Konkretna owsianka, czuję, że po jej zjedzeniu nie czułabym głodu pół dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepysznie wygląda. :) Czasem dziwię się, że kiedyś nie jadłam owsianek.

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam owsianki:D

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmm, aż się głodna zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. pysznie!

    zrobię sobie na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pewnie przepyszne :) Przyszła mi ochota na migdały.

    OdpowiedzUsuń
  19. Super blog do poczytania w wolnej chwili!

    OdpowiedzUsuń
  20. Podoba mi się Twój styl pisania.

    OdpowiedzUsuń
  21. Z rana przed pracą sztos. 2 razy w tygodniu to podstawa. Super wpis i styl.

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetnie się czyta twoje wpisy

    OdpowiedzUsuń