sobota, 26 maja 2012

Pełnoziarnista tarta bananowo-limonkowa.

Ostatnio dosłownie oszalałam na punkcie tart - nie wiem czemu, to jakaś całkowicie nowa choroba :)
Ta, którą dzisiaj Wam proponuję jest typowo letnia. Słodka (przez banany), ale jednocześnie kwaskowata i orzeźwiająca dzięki limonkom.Jest to bardzo fajna, lekka propozycja do popołudniowej kawy, w upalny dzień.
Na ciasto:
1 i 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej
4 łyżki otrębów (u mnie miks)
50g zimnego masła
1 żółtko
1 łyżka oliwy z oliwek lub dobrego oleju
3 łyżki serka homogenizowanego naturalnego lub gęstego jogurtu
50ml zimnej wody
1/3 szklanki cukru trzcinowego nierafinowanego / miodu / słodzidła

Siekamy wszystko razem w misce, lub (ja tak wolę) ucieramy łyżką. Następnie szybko zagniatamy ciasto (jeśli będzie zbyt kleiste dosypujemy otrębów), owijamy w folię spożywczą i chowamy na 30 minut do zamrażalnika lub na 1 godzinę do lodówki. Po tym czasie rozwałkowujemy lub po prostu wylepiamy formę do tarty. Jeśli takiej nie posiadamy to można użyć zwykłej tortownicy. Wkładamy do nagrzanego piekarnika (180 stopni) i pieczemy około 30 minut, aż się zarumieni. Odstawiamy do wystygnięcia.

Na masę:

2 dojrzałe, miękkie banany
2 limonki
250g serka homogenizowanego (u mnie 3%)
2 łyżki odtłuszczonego mleka w proszku
dowolne słodzidło w niewielkiej ilości
3 łyżeczki żelatyny rozpuszczone w 1/3 szkl wrzątku
wiórki kokosowe

Limonki dokładnie myjemy, parzymy wrzątkiem. Następnie mamy do wyboru: zetrzeć skórkę na tarce lub użyć takiego sprytnego nożyka. Ja taki posiadam, więc skórka mogła posłużyć do dekoracji. Po obraniu wyciskamy sok z obu limonek. 
W blenderze miksujemy pokrojone w plasterki banany z sokiem z limonek do uzyskania gładkiej masy. Następnie dodajemy serek homogenizowany, mleko w proszku i słodzidło, miksujemy ponownie. Na koniec dodajemy żelatynę i miksujemy. Gdy masa zacznie się ścinać wylewamy ją na wystudzony spód. Posypujemy skórką limonki i wiórkami kokosowymi.

10 komentarzy:

  1. lekkie tarty, to zdecydowania jedna z najlepszych opcji na fajny podwieczorek albo kolację z dobrym filmem czy książka ; ) i te połączenie mhmh! ; )

    OdpowiedzUsuń
  2. tez uwielbiam tarty zwlaszcza latem bo szybko sie je robi i zawsze cos tam mozna z owocow sezonowych wrzucic i szybko tez znikaja:) Twoja propozycja - apetyczna bardzo:) Kochana zapytam wprost - obserwujemy?- bedzie mi bardzo milo pa:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też ostatnio odkryłam do niech moją miłość, a przy okazji to bardzo podoba mi się twój nowy wygląd bloga :D

    OdpowiedzUsuń
  4. nie jadlam jeszcze tarty na slodko- moj blad ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Bosz, kobieto, kusisz jak ja cię nie mogę... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały blog! Będę wpadać częściej!

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda przepysznie! kupiłam ostatnio agar, jeszcze z niego nie korzystałam, ale ta tarta jest dobrą inspiracją:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Your style is very unique in comparison to other folks I've read stuff from. I appreciate you for posting when you have the opportunity, Guess I'll just
    book mark this site.

    Fantasie Swimwear
    Feel free to visit my blog post : Fantasie Swimwear

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy to mleko w proszku jest konieczne?

    OdpowiedzUsuń